Miksi et tehostaisi yrityksesi myyntiä ulkoistamalla buukkauksen? Ulkoistettu buukkaus mahdollistaa mm. sen, että myyntitiimisi voi käyttää rajalliset resurssinsa kaikkein potentiaalisimpien asiakkaiden kanssa. Lue, miten ulkoistettu buukkaaminen voi olla ratkaiseva tekijä myyntitavoitteidesi ja kilpailuetujen saavuttamisessa!

Buukkaus palveluna

Buukkaus, eli potentiaalisten asiakastapaamisten sopiminen, on myyntiprosessin ensimmäinen ja mahdollisesti tärkein askel. Se on myös keskeinen osa yritysten uusasiakashankintaa. Asiakastapaamisten sopimisvaiheessa ei tyypillisesti kerrota vielä todella yksityiskohtaisesti yrityksen tuotteesta tai palvelusta, vaan tarkoitus on enemmänkin herättää potentiaalisessa asiakkaassa kiinnostusta.

Kun ulkoistat buukkauksen, maksat toiselle yritykselle siitä, että he sopivat myyntitapaamiset puolestasi. Näin ulkoistettu tiimi huolehtii myynnin alkupään prosesseista, varsinainen myyntitiimisi pääsee keskittymään liideihin. Myyntiprosessi toisin sanoen tehostuu, kun omat myyjäsi pääsevät nopeammin klousaamaan kauppoja ja tekemään tulosta.

Lue, miten olemme olleet mukana luomassa asiakkaidemme menestystarinoita.

Buukkaaminen puhelimessa

Asiakaskontaktointia voi hoitaa eri tavoin, kuten sähköpostitse, somessa tai vaikkapa kasvotusten. Soittaminen on kuitenkin lähestymistapana ehkäpä kaikkein tehokkain keino. Samalla saat luotua henkilökohtaisen yhteyden potentiaalisiin asiakkaisiin.

Soittaminen menetelmänä mahdollistaa aina suoran vuorovaikutuksen ihmisen kanssa. Puhelimessa buukkaaja voi lisäksi hieman räätälöidä viestinsä vastaanottajan tarpeiden mukaan ja kerätä samalla arvokasta tietoa potentiaalisesta asiakkaasta.

Henkilökohtainen kontakti auttaa rakentamaan luottamusta. Tämä tekee tapaamisen sopimisesta sujuvampaa. Puhelussa buukkaajalla on aina mahdollisuus myös vastata kysymyksiin, hälventää epäilyksiä ja korostaa palvelun tai tuotteen hyötyjä tehokkaasti. Asiakastapaamisten buukkaaminen puhelimessa ei ole monelle helppo rasti hoidettavaksi. Olemme soittotyönammattilaisina kirjoittaneet aiheesta aiemmin blogin, josta löydät 5 konkreettista vinkkiä tapaamisten buukkaamiseen.

Näin onnistut tapaamisten buukkauksessa – 5 vinkkiä hyvin kartoitettuihin tapaamisiin!

Kuinka ulkoistettu buukkaus tehostaa myyntiäsi – 5 hyötyä

Ulkoistettu tapaamisten buukkaaminen tarjoaa useita etuja, jotka voivat merkittävästi parantaa yrityksesi myynnin tehokkuutta. Tässä niistä viisi:

1.Asiantuntijuus ja kokemus: Ulkoistetut buukkaajat ovat koulutettuja myynnin ammattilaisia, jotka ymmärtävät, kuinka herättää kiinnostus ja saada sitoutuminen tapaamiseen. Ulkoinen tiimi voi yhtä lailla kirjata tiedot liideistä yrityksesi omiin CRM järjestelmiin ja myyntiputkiin ja helpottaa näin myyntiprosessia.

2.Myyntiprosessin tehostaminen: Nopeuttaa liidien käsittelyä ja parantaa konversiota. Lisäksi laadukas asiakasdokumentointi tarjoaa arvokasta tietoa markkinoinnin ja myynnin tueksi. Hankittua tietoa voidaan käyttää esimerkiksi myös kohdennetun mainonnan ja markkinoinnin tukena verkkopuolella.

3.Kustannustehokkuus: Vähentämällä buukkaussoittojen määrää sisäisellä myyntitiimilläsi tai itselläsi, säästät sisäisissä koulutus- ja palkkakuluissa. Etenkin B2B asiakashankinta voi olla pitkä prosessi, joka voi vaatia paljon asiakaskontaktointia myyntiprosessin alkupäässä liidien saavuttamiseksi.

4.Laajempi ulottuvuus: Ulkoistetut tiimit voivat tavoittaa laajemman ja monipuolisemman asiakaskunnan, mikä avaa uusia markkinoita ja myyntimahdollisuuksia. Esimerkiksi meillä LevelUpilla on olemassa keinot tavoitella juuri asiakkaalle sopivilla kriteereillä tavoiteltua asiakaskuntaa eri puolilta Suomea.

5.Joustavuus: Voit säätää buukkauspalveluiden käyttöä tarpeen mukaan, mikä mahdollistaa ketterän reagoinnin markkinoiden muutoksiin. Buukkausta tai vaikkapa asiakaskartoitusta on mahdollista toteuttaa mm. vain tietyn aikavälin ajan tai jatkuvalla sopimuksella.

Yhteenveto

Buukkaaminen, eli potentiaalisten asiakastapaamisten sopiminen, hoituu tehokkaasti puhelimessa. Soittamalla tavoitat tehokkaasti suuren määrän mahdollisia uusia asiakkaita, luot henkilökohtaisen puheyhteyden ja saat arvokasta tietoa asiakkaan nykytilanteesta.

Ulkoistettu buukkaus voi tarjota yrityksellesi merkittävän kilpailuedun, tehostamalla myyntiprosesseja ja vapauttamalla arvokkaita resursseja.

Optimoidussa buukkausprosessissa, yritykset voivat keskittyä asiakassuhteiden syventämiseen ja myynnin kasvattamiseen, mikä johtaa taas parempiin tuloksiin ja korkeampaan asiakastyytyväisyyteen. Buukkausta voi ja kannattaa hyödyntää myös muiden kampanjoiden tai digimarkkinoinnin tukena.

LevelUpilla autamme mielellämme hankkimaan täytettä yrityksenne myyjien kalenteriin! Ole siis meihin yhteydessä!

Kaipaatko asiantuntijan apua?

Mikäli tunnet tarvetta saada apua jostakin näistä palveluista ole yhteydessä LevelUpin soittotyönammattilaisiin niin katsotaan yrityksellesi juuri sopiva ratkaisu! Lisää puhelinpalveluistamme pääset lukemaan täältä.