Tunnetaanko teidän yritystä? Musertuuko se kilpailijoiden alle? 

Tässä voi olla syy: ette tee markkinointia vaan… 

…asiakas asiakkaalta, yksitellen: 
  • Tuotte esille saavutettuja tuloksia ja referenssejä. 
  • Vakuutatte tuomastanne lisäarvosta. 
  • Tiedotatte uusista tuotteista, joita on tulossa. 
  • Perustelette, miksi valita juuri teidät kumppaniksi. 
  • Kerrotte yrityksenne tiimeistä ja työtavoista. 
  • Vakuutatte rekrytoitaville, miksi tulla juuri teille töihin. 

Vastaus otsikon kysymykseen: “Miksi tehdä markkinointia?” löytyy yllä olevista kohdista. Käydäänpä nämä kohdat hieman tarkemmin läpi. 

Markkinoinnin avulla saadaan tuotua esille referenssejä ja tuloksia 

esimerkiksi verkkosivuilla asiakastarinoiden kautta. Myös yrityksen sosiaalisen median kanavissa voidaan jakaa, kun on saatu asiakkaan projekti päätökseen tai muita mukavia asiakaskokemuksia.  

Näiden markkinointitoimenpiteiden avulla potentiaaliset asiakkaat näkevät suoraan, miten olette työnne tehneet ja millaisia tuloksia heillekin voisi olla luvassa. He myös näkevät, millaisia kokemuksia nykyisillä asiakkailla on teistä. 

Lue täältä, kuinka asiakkaamme Blaxar pääsi asetettuihin tavoitteisiin.  

Lisäarvoa  

voidaan markkinoinnin avulla tuottaa esimerkiksi erilaisilla artikkeleilla, oppailla ja webinaareilla. Näillä kaikilla kasvatetaan lisäarvon lisäksi yrityksen asiantuntijuutta, uskottavuutta ja myös saadaan aikaiseksi parempaa hakukonenäkyvyyttä.  

Me LevelUpilla tuotamme aktiivisesti artikkeleita aiheista, joista koemme olevan hyötyä juuri meidän kohderyhmällemme.  

Käy tutustumassa, kuinka inbound-markkinoinnin avulla saadaan kasvatettua luotettavuutta. 

Uusista tuotteista tiedottaminen 

onnistuu markkinoinnin avulla muun muassa hakukone- ja somemainoksia hyödyntäen. Myös sähköpostimarkkinointi on tähän oiva keino. 

Yrityksen ei tarvitse erikseen perustella, miksi valita juuri heidät kumppaniksi 

jos markkinointi tehdään oikein! 

 

Yrityksen tiimeistä ja työtavoista kertomiseen 

sosiaalisen median tilit ovat täydellinen paikka. Siellä voidaan esitellä työntekijöitä kuvien kera ja kertoa tiimien työpäivistä. Vain mielikuvitus on rajana!  

Myös työntekijätarinat ovat hyvä keino tuoda esille yksittäisiä työntekijöitä. Oletko jo käynyt lukemassa meidän tiiminvetäjämme Melinan tarinan ja katsonut videon hänestä? 

Rekrytoitaville vakuuttaminen 

hoituu myös markkinoinnin avulla. Sosiaalisessa mediassa yritys voi jakaa hauskojakin hetkiä työkavereiden kesken. Tämä kasvattaa työnantajamielikuvaa ja työnhakija näkee millaiseen työpaikkaan hän olisi mahdollisesti tulossa. 

Oletko jo ottanut meidän sometilimme haltuun?  

Kurkkaa ensimmäisenä meidän Instagram!  

Joko sait muutaman hyvän syyn tehdä markkinointia?