Teen kauppaa ainoastaan sosiaalisessa mediassa. Tämä on lause, johon törmää tasaisin väliajoin eri some-kanavissa. Jos pureutuu syvemmälle tämän lauseen heittäneiden henkilöiden taustalle, näkee välittömästi että tulosten eteen on tehty lujasti töitä. Jotain he ovat tehneet oikein, mutta mitä? Virhe numero yksi, johon usein sorrutaan on omien palveluiden tuputtaminen. Ketä tuotetöötti kiinnostaa? Ei ketään. Menestyksekkään sosiaalisen … Continued

Videoiden kuvaamiseen ja julkaisuun löytyy nykyään välineet lähes kaikilta. Puhelimen kameran laatu ja ilmaiset editointiohjelmat riittävät hyvin alkuun. Tarvittaessa kuvausvälineistöä voi kasvattaa jatkossa ulkoisella mikrofonilla, jalustalla ja muilla lisälaitteilla. Järeän kaluston sijaan videoiden teon alkutaipaleella kannattaa kiinnittää huomiota muutamaan yksinkertaiseen asiaan, jotka parantavat katselukokemusta ja lisäävät näyttökertoja.   1. Kuvasuhde Ota huomioon eri kanavien ominaisuudet … Continued

Asiakkaat ostavat yhä enemmän verkosta. Vaikka eivät ostaisikaan, he vertailevat tuotteita, palveluita ja yrityksiä digitaalisten kanavien kautta. Yhä useammin asiakkaiden ensimmäinen asiakaskohtaaminen tapahtuu yrityksen kotisivuilla. Tietoa haetaan oman päätöksenteon pohjaksi. Tuotteita voidaan käydä kokeilemassa ja lisätietoa hakemassa kivijalkakaupoissa. Jälleen palataan digitaalisten kanavien ääreen.

Toukokuun somevinkissä sivusimme jo hieman tämän kuun somevinkin aihetta, eli Facebookin Kauppa-osiota. Nyt perehdymme siihen vielä tarkemmin ja käsittelemme samalla myös Facebookin Palvelut-osiota.

Varmista, että linja kuuluu hyvin molempiin suuntiin. Äänenlaatu ei teknisistä syistä tai muista olosuhteista johtuen ole aina paras mahdollinen. Jos olet esimerkiksi autossa tai muun hälinän keskellä, hukkuu ääni helposti taustamelun sekaan.

Muistatko vielä, kun perustit yrityksellesi some-tilejä ja rustasit muutaman lauseen tietoihin kuvailemaan yritystäsi? Vieläkö nuo lauseet mahtavat pitää paikkansa, vai olisiko aihetta tehdä kevätsiivous vanhentuneille tiedoille?  Kun yritystoiminta rullaa menemään ja toiminta kehittyy nopeasti, yrityksestä kirjoitetut kuvaukset jäävät hetkessä vanhentuneeksi tiedoksi.

Verkkoasiakaspalvelussa työskennellessä on väkisinkin alkanut kiinnittämään huomiota enemmän omaan ja muiden kirjallisiin viestintätapoihin. Omat haasteensa työhön tuo se, että tapoja tulkita tekstiä on yhtä monta kuin tulkitsijoitakin. Taru listasi alkuvuodesta vinkkejä verkkoasiakaspalvelijoille ja minä halusin jatkaa listaa vielä muutamilla kohdilla hieman toisesta näkökulmasta, kuitenkin samaa asiaa sivuten.

Instagramiin ja Facebookiin julkaistaan yhä harkitumpaa ja hyvälaatuisempaa sisältöä. Sen rinnalla suosiotaan kasvattaa kuitenkin myös arkisempien ja hetkessä tuotettujen sisältöjen jakaminen. Arkisia sisältöjä halutaan jakaa ja katsoa, mutta niitä ei haluta roikkumaan omaan Insta feediin tai Facebook-sivulle. Tähän tarpeeseen on kehitetty Stories-ominaisuus.

Digitalisaatio se nyt vaan on arkipäivää monelta osin ja paljonhan se on tuonut edistystä ja tehokkuutta moneen asiaan. Siitä toisesta puolesta puhutaan julkisesti ehkä vähemmän. MONETKO PELIHOUSUT MATONKUTEIKSI? Kuinka monesti olet repinyt pelihousut uusien järjestelmien tai laitteiden kanssa? Veikkaan, että jos ihan rehellisiä ollaan niin aika monet pöksyt ovat matonkuteina monella meistä.

Huhtikuun alussa solmittu liiketoimintakauppa toi Projantiin joukon digimaailman huippuosaajia! Yksi heistä on projektinhallinan parissa työskentelevä Anne Lehtola, joka valaisi haastattelussa meille työtään digiprojektien maailmassa.

Millainen tyyppi on Lehtolan Anne?

Olen alun perin Porvoosta lähtöisin oleva 28-vuotias diginatiivi-nainen.