Haluatko yritykseesi myyjän, joka on töissä 24/7/365?  

Silloin kannattaa uusia vanhat, toimimattomat verkkosivut uusiin. 

Miksi verkkosivut tulisi uusia? 

Jos verkkosivut ovat vanhanaikaiset, ne haittaavat hakukonenäkyvyyttä, heikentävät sivun kävijämääriä ja konversiota, yrityksesi brändin imagoa sekä luottoa yritystäsi kohtaan. 

Verkkosivut antavat sisällöllisesti ja ulkoisesti tietynlaisia mielikuvia yrityksestäsi. Jos ulkoasu on vanhanaikainen ja sisällöt kirjoitusvirheitä täynnä tai epäselviä – ja tämän päälle vielä sivusto latautuu hitaasti eikä toimi mobiililaitteilla, se antaa väkisinkin huonon kuvan yrityksestä.  

Ihmisillä saattaa herätä seuraavanlaisia kysymyksiä:

“Onkohan yritys jäänyt ajasta jälkeen, koska verkkosivut ovat niin vanhanaikaiset?” 

“Onkohan yritys muutenkin huolimaton tai hätäinen toiminnassaan, koska kirjoitusvirheitä löytyy verkkosivuiltakin?” 

Muista, että verkkosivut antavat yleensä ensivaikutelman yrityksestäsi. Se määrittelee jääkö ihmiset sinne vai lähtevätkö he heti pois kilpailijoiden sivuille.

Verkkosivut eivät ole ikuisia – toisin kuin timantit 

Myyvien ja oikeasti hyvien verkkosivujen elinikä on lopulta aika lyhyt. Meille LevelUpille tulee verkkosivuprojekteja, joissa verkkosivujen keskimääräinen ikä on 2-4 vuotta.  

Hyvä nyrkkisääntö on, että mitä enemmän verkkosivuilla on vastuuta tai ominaisuuksia, sitä useammin niitä tulisi päivittää ja kehittää. Esimerkiksi, jos sivuilla on verkkokauppa, sitä tulee päivittää useammin kuin verkkosivuja, jotka on tehty vain yhteystietojen jakamista varten. 

Käy lukemassa 5 + 1 asiaa, joiden kannattaa olla kunnossa, jos haluaa käyttää verkkosivujen koko potentiaalin.

Verkkosivujen kehittäminen vai uusiminen?  

Aina ei ole tarpeellista uudistaa verkkosivuja kokonaan, vaan välillä riittää vain sisältöjen tai tietojen päivittäminen. Jos sivusto on tehty vanhalla tekniikalla, sitä ei välttämättä ole mahdollista päivittää tai siitä ei saa tarpeeksi tietoturvallista. Silloin on aika uudistaa verkkosivut kokonaan. 

Kun mietit sivujen kehittämisen ja uusimisen välillä, pohdi sitä, kuinka paljon lisäaikaa vanhoille sivuilla saadaan niitä päivittämällä. Kannattaa huomioida myös vanhojen verkkosivujen päivittämisen kustannukset verrattuna täysin uusiin, nykyaikaisiin verkkosivuihin. 

Kannattaako uusiin verkkosivuihin investoida? 

Verkkosivut eivät ole kulu, vaan nimenomaan investointi. Jos ette saa uusia liidejä ja lisää myyntiä nykyisten verkkosivujen kautta, on niiden uusiminen ajankohtaista. Joskus uusien verkkosivujen kulut on kuitattu jo muutaman kuukauden kuluessa niiden tekemisestä, kun uudet sivut tehdään hyvin.  

Muista, että verkkosivut eivät ole koskaan valmiit.  

Niitä tulee päivittää jatkuvasti. Kuten alussa kerroimme, verkkosivut ovat yrityksellenne 24/7 myyjä. Eihän myyjäkään ole heti valmis, vaan joutuu kehittämään itseään jatkuvasti. Samoin verkkosivut.