Pohditko Facebook-mainonnan aloittamista?

Sinua varmasti kiinnostaa mistä hinta koostuu ja mitä mainonta tulee maksamaan.  

Facebookissa mainostaminen on yleensä edullista verrattuna muihin mainoskanaviin. Se sopii erityisen hyvin B2C -kohderyhmän tavoittamiseen, mutta myös suurelle osalle B2B -kohderyhmästä. 

Mikä vaikuttaa hintaan Facebook-mainonnassa? 

Facebook-mainonnan hintaan vaikuttaa mm. 

  • Tavoiteltu yleisö 
  • Osuvuuspisteet 
  • Tavoitteet 

Mitä enemmän mainostajia on samalle yleisölle, sitä kalliimpi on hinta. Osuvuuspisteet tarkoittavat sitä, että saat yleisön reagoimaan mainoksiisi. Tällöin voit saada alhaisemmat tavoitekohtaiset hinnat.  

Myös valitsemasi tavoite vaikuttaa hintaan. Jos valitset tavoitteeksi “brändin tunnettuus”, Facebook pyrkii näyttämään mainoksiasi mahdollisimman usein, mahdollisimman monelle. Jos oikea tavoitteesi on kuitenkin saada laadukkaita liidejä, maksat turhaan useista klikeistä.  

Paljonko Facebook-mainonta maksaa? 

Yleisimmin Facebookissa käytetään Cost Per Click- hinnoittelua. CPC tarkoittaa sitä summaa, mitä maksat keskimäärin mainosten klikkauksista.  

Facebookissa klikkihinnat (CPC) voivat pienimmillään olla 0,01 € per klikki. Kuitenkin useimmiten ne sijoittuvat B2B-markkinoinnissa 0,10 € – 1,50 € välille.  

Jos CPC on esim. 1,00 € saat 400 eurolla kuukaudessa keskimäärin 400 klikkausta mainoksille. 

Kuinka onnistut Facebook-mainonnassa? 

Optimointi. Optimointi. Optimointi.  

Jotta saat rahoillesi parhaan vastineen, vertaile mainoksia keskenään, seuraa niiden kehitystä ja paranna niitä A/B-testauksen avulla. 

Jos mainos tai mainosryhmä ei toimi, keskeytä se ja tee uusi tilalle. Mainos kannattaa keskeyttää esimerkiksi silloin kun tuloskohtainen hinta on todella korkea. Esimerkiksi jos tavoitteesi on saada liidejä ja toisessa mainoksessa liidin hinta on 3,00 € ja toisessa 14,00 €, jälkimmäinen ei selkeästi toimi ja se kannattaa pian keskeyttää. 

Panosta vain mainoksiin, jotka tuovat parhaan tuloksen.  

Mitä Facebook-mainosten tekeminen itse maksaa? 

Myös työ eli mainosten tekeminen maksaa, nimittäin aikaa.  

Jos päätät tehdä Facebook-mainontaa itse, mieti onko sinulla aikaa ja osaamista seuraaviin toimenpiteisiin: 

  • Tilin luonti 
  • Kampanjan tavoitteen, kohderyhmän ja budjetin laatiminen 
  • Mainosten suunnittelu eli tekstit ja kuvat/videot 
  • Tulosten seuraaminen, vertailu, A/B-testaus ja mainosten jatkuva optimointi 
Jos nämä toimenpiteet kuulostavat mahdolliselta itse toteuttaa, ei muuta kuin tekemään!  

Lue, miten olemme olleet mukana luomassa asiakkaidemme menestystarinoita.

Kaipaatko asiantuntijan apua?

Mikäli tunnet tarvetta saada apua Facebook-mainonnasta ole yhteydessä LevelUpin digimarkkinoinninammattilaisiin niin katsotaan yrityksellesi juuri sopiva ratkaisu! Lisää digipalveluistamme pääset lukemaan täältä.