Etkö tiedä, kuinka hyödyntää sesonkeja ja vuodenaikoja markkinoinnissa? Siinä tapauksessa tämä kirjoitus on yrityksellesi!
Mainosta oikeaan aikaan
Sesonkien aikana kannattaa maksimoida vaikutukset lyhyellä aikajaksolla. Tärkeää on varmistaa, että yrityksenne on asiakkaan mielessä oikeaan aikaan. Sesonkimainonta kannattaa suunnitella ajoissa ja huolella.
Esimerkkejä
- Alkuvuonna aloitetaan terveelliset elämäntavat ja kuntosaliharrastus sekä helmikuussa muistetaan ystäviä.
- Keväällä kunnostetaan koteja talven jäljiltä ja korjataan roikkuvat räystäät.
- Helteisenä kesänä tuulettimet menevät kuin kuumille kiville.
- Syksyllä kaupaksi menevät sateenvarjot ja kumisaappaat.
- Ensilumen tullessa rengasliikkeillä on kysyntää.
- Jouluna kauppansa tekevät kaikki jouluun liittyvät tuotteet ja lahjakortit.
Mieti, mitkä sesongit ja vuodenajat ovat juuri yrityksellesi otollisinta aikaa vastata asiakkaiden tarpeisiin. Huomioi nämä vuosisuunnitelmassasi.
Kuinka hyödyntää sesonkeja hakukoneoptimoinnissa?
Hakukoneoptimoinnin avulla pystyt vaikuttamaan sivustoliikenteesi määrään ja edesauttamaan sesonkimarkkinointia. Hakukoneoptimoinnilla harvemmin saadaan nopeita tuloksia, joten se eroaa muista digitaalisen markkinoinnin keinoista. Sesonkimarkkinointi kannattaakin aloittaa sisällöistä.
Yleensä hakukoneoptimoinnissa pyritään saamaan pitkäkestoisia vaikutuksia liiketoimintaan, mutta myös sesonkeja voidaan hyödyntää tähän.
Hakukoneoptimoi sesonkisisällöt ja mieti seuraavia:
- Onko asioita, joita yrityksenne tulee ottaa huomioon eri vuodenaikoihin, juhlapyhiin tai sesonkeihin liittyen?
- Millaisia hakusanoja voisitte käyttää sesonkisisällöissä?
- Tee suunnitelma, milloin sisältöjen tulee olla sivustolla, jotta orgaanista sisältöä ehditään saada aikaiseksi.