LinkedIn-markkinointi – 3 vinkkiä aloittamiseen

Näin teidän LinkedIn-mainoksen ja kiinnostuin.

Tällaisen lauseen voi kuulla potentiaalisen asiakkaan suusta. Myyjällä on aivan eri lähtötilanne alkaa myymään yrityksen palveluita asiakkaan itse ottaessa yhteyttä kuin esimerkiksi kylmäsoiton kautta. Eikö vain? 

LinkedIn on vuosien aikana noussut suosituksi sosiaalisen median kanavaksi. Kanavan suosion noustessa, myös siellä tehtävä markkinointi yleistyy kovaa tahtia. Vaikka LinkedInin suosio näkyy erityisesti eri henkilöiden aktivoitumisena kanavalla, myös yritys voi tehdä siellä suunnitelmallista markkinointia. 

 

Listasimme kolme vinkkiä LinkedIn-markkinoinnin aloittamiseen.  

 

1. Perusta yritykselle oma LinkedIn-sivu 

Yritykselle kannattaa perustaa oma LinkedIn-sivu. Vaikka pääasiassa henkilöt saavat näkyvyyttä LinkedInissä, myös yrityssivun julkaisut nousevat niiden seuraajille kohtuullisesti.  

Yrityksen LinkedIn-sivulla voi jakaa esimerkiksi artikkeleita, blogipostauksia, rekrytointi-ilmoituksia sekä työntekijöiden ja yrityksen kuulumisia. Kun julkaisette uuden blogitekstin, pienellä vaivalla siitä voi tehdä julkaisun LinkedIniin ja linkittää yrityksen verkkosivuille. Julkaisut kannattaa automatisoida esimerkiksi maksuttoman Bufferin avulla, jolloin niiden tekeminen on todella vaivatonta.  

 

2. Ota työntekijät mukaan tekemiseen 

Kun olette tehneet julkaisun LinkedIniin, osallistakaa työntekijät jakamaan niitä omalle seinälleen. 

Kannattaa luoda jonkinlainen foorumi julkaisujen jakamiseen. Esimerkiksi me LevelUpilla käytämme Microsoft Teams- alustaa. Aina kun julkaisemme uuden LinkedIn-julkaisun, laitamme sen linkkinä Teamsiin – sieltä työntekijät pääsevät jakamaan sen omana julkaisunaan sekä tykkäämään ja kommentoimaan sitä.  

Tämä on järkevää, sillä tällä tavalla julkaisut nousevat pidemmälle verkostoon. LinkedInin algoritmi myös tykkää vuorovaikutuksesta, jolloin julkaisut leviävät paremmin, kun ne saavat reagointeja ja jakoja.  

 

3. Hyödynnä LinkedInin maksettua mainontaa

LinkedInin maksetun mainonnan yksi parhaista puolista on sen tarkat kohdentamismahdollisuudet. Voit kohdentaa jopa tietyille yrityksille suoraan. Tehokkaampaa on kuitenkin yleisesti valita kohderyhmä sopivalta toimialalta ja titteliltä. Tämä on erityisesti B2B-markkinoijan kannalta todella hyödyllinen mahdollisuus muihin alustoihin verrattuna.  

LinkedIn-mainonta sopii ostopolun joka vaiheeseen. Kohderyhmän huomion voi herättää esimerkiksi pysäyttävällä natiivivideo- tai kuvamainoksella. Kuvakarusellimainoksella voi kertoa yrityksestä, tuotteista tai referensseistä. Uudelleenmarkkinointia voi tehdä esimerkiksi yksityisviestien tai kuvamainosten avulla. Mainosmahdollisuuksia on mistä valita! 

On hyvä ottaa huomioon, että LinkedInissä on suhteellisen kalliit mainosten näyttöhinnat, joten kaikkea mainostamista ei kannata jättää pelkästään LinkedInin varaan. 

 

Yhteenveto 

  • Luo yritykselle oma LinkedIn-sivu ja jaa sinne yrityksen sisältöjä. 
  • Osallista työntekijät mukaan LinkedIn-tekemiseen. 
  • Hyödynnä maksetun mainonnan monipuolisia mainosmahdollisuuksia ja tarkkaa kohdennusta. 

Haluatko apua LinkedIn-markkinoinnin kanssa? 

Jätä yhteydenottopyyntö ja me autamme: 

Form 435437629 to be rendered here.