Nouse hakutulosten huipulle
Hakukoneita hyödynnetään kun etsitään palveluita ja tuotteita. Tästä syystä hakukoneoptimointi on ollut todella suosittu ja luonnollinen tapa hankkia lisää näkyvyyttä.
Hakukoneoptimoinnin luonne on muuttunut paljon viime vuosina. LevelUpille tulee usein pyyntöjä liittyen hakukoneoptimointiin, mutta olemme huomanneet, että odotukset, työmäärä ja toteutumisaika eivät vastaa toisiaan. Löydätte tästä alta LevelUpin oman yhteenvedon hakukoneoptimoinnin tilanteesta v. 2015:
Hakukoneiden algoritmit muuttuvat melkein päivittäin, jolloin myös sivuston sijainnit eri hakusanoilla muuttuvat päivästä toiseen. Samalla kilpailu sijoituksista hakukoneissa kiristyy jatkuvasti. Hakutulokset eivät myöskään enää ole yksiselitteisiä – Google näyttää eri tulokset eri henkilöille, perustuen käyttäjän sijaintiin ja aikaisempiin selailutilastoihin.
Tämä on johtanut tilanteeseen, jolloin käytännössä on mahdotonta luvata sijainti X sanalle Y. Kenelle, missä ja kuinka pitkään tällainen lupaus on voimassa? Mikäli saat tällaisen tarjouksen joltakulta, niin käytössä on mitä todennäköisimmin “ei-sallittuja” tekniikoita. Ne saattavat johtaa jopa siihen, että Google ja muut hakukoneet pudottavat sivustosi kokonaan hakutuloksista. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteivät Googlen luonnolliset haut sisällä liikennepotentiaalia, päinvastoin, mutta lähestymistapaa pitää muuttaa.
Verkkomarkkinointistrategiaa suunnitellessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että ratkaisu on kestävä. Hakukoneoptimointi voi olla hyvin tuottoisaa, kunhan sitä käsitellään pitkän ajan suunnitelmana ja verkkomarkkinoinnin osana, eikä ainoastaan tukipilarina. Hakukoneoptimointi toimii parhaiten tänä päivänä sisältökeskeisen markkinoinnin yhteydessä, kun luodaan jatkuvasti uutta, hyvälaatuista ja uniikkia materiaalia, josta oikeasti on hyötyä käyttäjille.
LevelUp suosittelee ensisijaisesti hakukonemainontaa yhdistettynä hakukoneoptimointiin, koska hakusanamainonta on luotettavuudeltaan omaa luokkaa ja kustannukset ovat aina etukäteen 100% varmuudella tiedossa. Useimmissa tapauksissa tämä on ehdottomasti järkevin tapa aloittaa verkkomarkkinointi.
Hakukonemainonnan avulla voidaan nopeasti ja kustannustehokkaasti selvittää, mitkä avainsanat tuovat eniten potentiaalisia asiakkaita yritykselle. Tämä tieto on kullan arvoista myös sisältökeskeisessä markkinoinnissa, joka edesauttaa hakukoneoptimointia. Hakusanamainonta ei siis sulje pois hakukonemainontaa, molemmat hyötyvät toisistaan.
On myös tutkittu, että vaikka yrityksellä on 1. sijainti tietyllä avainsanalla Googlen luonnollisessa haussa, sisällyttämällä sama avainsana hakusanakampanjaan yli 50% mainoskampanjan tuomasta liikenteestä on lisäkasvua. Toisin sanoen 1. sijalla menetät yli 50% potentiaalisista asiakkaista, jos et samalla hyödynnä hakukonemainontaa, koska käyttäjät klikkaavat luonnollisten linkkien yläpuolella esiintyviä mainoksia hyvin ahkerasti.
ota yhteyttä myyntiimme WhatsAppilla napsauttamalla alla olevaa linkkiä