Vieskan Elementti – Kokonaisvaltaisella markkinointiyhteistyöllä koviin tuloksiin
Vieskan Elementti lähti ensimmäisenä asiakkaistamme pilotoimaan uutta tulosperusteisen digimarkkinoinnin palveluamme syksyllä 2023. Alkutöiksemme teimme Vieskan Elementille markkinointisuunnitelman ja graafisen ohjeiston sekä uudistimme verkkosivuston. Jatkuvilla hakukone- ja konversio-optimoinnin toimenpiteillä sekä kohdennetulla mainonnalla Vieskan Elementin näkyvyys ja myynti on lähtenyt räjähdysmäiseen kasvuun.
Vieskan Elementti
Vieskan Elementti Oy on alavieskalainen puuelementtivalmistaja, joka on rakentanut tulevaisuutta jo yli puoli vuosisataa. Laadukkaista ja kestävistä puuelementeistä toteutetetaan monenlaisia halleja, hevostalleja, maneeseja, asuntoja ja julkisen rakentamisen kohteita. Elementtejä on toimitettu kotimaan lisäksi myös ulkomaille.
Avointa ajatustenvaihtoa ja sparraamista puolin ja toisin
Tulosperusteisen digimarkkinoinnin jatkuva yhteistyö tarkoittaa myös säännöllisiä tapaamisia, joissa istumme yhdessä asiakkaan kanssa tarkastelemaan tilannetta ja ideoimaan seuraavia toimenpiteitä.
Vieskan Elementin myyntijohtaja Tomi Poutiainen pitää hyvänä avointa ajatustenvaihtoa ja sparraamista puolin ja toisin. “Hirveästi arvostan sitä, minkälainen aito halu oppia ja ymmärtää meidän tarpeet teillä on, ja miten selkeää lisäarvoa pystytte tuottamaan tälle toimialalle”, hän kiittelee.
Poutiainen arvostaa tulosperusteisen digimarkkinoinnin kokonaisvaltaisuutta. “Voimme varmistaa, että markkinointi on kokonaisuudessaan yhtenäinen ja noudattaa linjaa & strategiaa.”
Toimenpiteet
Vuoden 2023 aikana luotiin kattava pohja tukemaan Vieskan Elementin uudistunutta brändiä:
- Markkinointisuunnitelma, kohderyhmäanalyysi ja kohderyhmäkohtaiset tavoitteet
- Uusi graafinen ohjeisto
- Verkkosivu-uudistus
“Nyt verkkosivut kertovat meistä sen, mitä me ollaan, ja tämä on meille erittäin tärkeää”, Poutiainen kertoo.
Jatkuviin toimenpiteisiin on kuulunut mm.
- Hakukoneoptimointi
- Konversio-optimointi
- LinkedIn- ja Google Ads -mainonta
Näkyvyys ja myynti hurjaan kasvuun
Tulosperusteisen digimarkkinoinnin kulmakivinä on yhdessä asetetut tavoitteet ja selkeät mittarit, joilla onnistumista mitataan.
”Suurin syy, miksi tämä yhteistyö aloitettiin, oli se, että saamme Suomessa näkyvyytemme sille tasolle, että voimme tavoitella visiotamme tässä markkinassa. Tulokset menevät kohti tavoitettamme olla yksi suurimmista elementtivalmistajista Suomessa. Orgaaninen näkyvyytemme on noussut aivan poskettomasti. Kohderyhmiimme kuuluvat asiakkaat löytävät meidät hyvin. Emme kerkeä edes laskemaan kaikkia tarjouksia”, Poutiainen hymyilee.
“Suosittelen LevelUpia ja tulosperusteista digimarkkinointia”, hän toteaa epäröimättä. “Tulosperusteista digimarkkinointia etenkin sen takia, että se on nykyaikaa. Palvelun kuluttajana arvostan sitä, että hinnoittelu on läpinäkyvää. On helppo verrata, korreloiko hinta siihen jos lähtisi tätä itse opettelemaan ja kannattaako tästä maksaa – kyllä kannattaa. Tuloksista on kiva maksaa. Tsemppaa myös itseä miettimään, miten voidaan kehittyä – oma ajatusmalli on kehittynyt. Palvelu on poikkeuksellinen ja jotain uutta. Haluamme itsekin murtaa vanhoja malleja.”
Tutustu Vieskan Elementtiin tarkemmin: