Työntekijätarina Alisa – asiakaskontaktoinnin timantti

Vastapäätä istuu 21-vuotias nuori nainen. Hänen hymynsä valaisee ihan pian koko huoneen. Hänen vierellään tulee väistämättä hyvälle tuulelle. Edessäni istuu nainen, joka juttelee päivittäin noin 50 ihmisen kanssa puhelimessa vieden tavoitteellisesti asiakasprojekteja eteenpäin. On helppo uskoa, että asiakkaat ottavat hänet hyvin vastaan. Saanko esitellä, Alisa Heikkilä, LevelUpin asiakaskontaktoinnin tiimistä.

Alisa on omien sanojensa mukaan pienen kylän tyttö Oulaisista. Siellä hän on kasvanut ja valmistui merkonomiksi. Jo koulussa oli tärkeää, että asiat tehtiin justiin, eikä melkein.  Tämä kertoo Alisan työmoraalista kaiken olennaisen. Alisa hyppäsi LevelUpille aivan toisesta maailmasta puoli vuotta sitten ja on nyt asiakaskontaktoinnin timantti.

”Hetkeäkään en itse ole katunut, että uskalsin hypätä varmasta työstä täysin uudelle alalle.”

– Tulin LevelUpille päivittäistavarakaupasta, toteaa Alisa. Uuden kokeilu sai hakeutumaan soittotyöhön. Myös markkinointi kiinnosti. Hyvin Alisa on LevelUpilla viihtynyt. Työssä sattuu ja tapahtuu. Joka päivä oppii jotakin uutta asiakkaista, heidän projekteistaan, toimialoista ja asiakkaista luurin toisessa päässä. – Luureissa on tärkeää, että uskaltaa olla oma itsensä. Sillä tavoin asiakkaat ottavat sinut ihmisenä, kuvailee Alisa omaa työtään.

Haasteitakin soittotyössä toki on. Uutta projektia aloittaessa jännittää aina yhtä paljon. Siinä tulee helposti tehtyä itselle kynnyksiä ja projekti alkaa tuntua hankalalta. Alisan lähiesimies kehottaakin usein, ettei kynnyksiä kannata itselleen tehdä. On tärkeää tajuta, että maailma ei kaadu yhteen virheeseen.

”Soittohuoneesta kuuluu usein iloinen puheensorina ja nauru raikaa.”

Good is good enough. Se on ollut johtolauseena. On vain laitettava luurit korville, hymy huulille ja hypättävä suoraan syvää päähän. Siellä syntyvät tulokset. Luureissa. On hyväksyttävä, että jokaisessa projektissa on aloittelija. Kokemus auttaa, mutta aina jännittää. Huipputunne syntyy siitä, kun uskaltaa ylittää kynnyksen ja antaa itselleen mahdollisuuden onnistua.

– Soitan samalla tavalla kaupunginjohtajalle kuin kenelle tahansa, vastaa Alisa, kun kysyn, miten kynnyksestä pääsee yli. – Soitan aina ihmiseltä ihmiselle, hän jatkaa.  Alisan mukaan meillä on huipputyöyhteisö.  Jos ei jotakin osaa tai tiedä, aina on joku, jolta kysyä. Yksin ei tarvitse kaikesta yrittää selvitä. Kahvitauoilla saa nollattua ajatuksia. Soittohuoneesta kuuluu usein iloinen puheensorina ja nauru raikaa. Selvästi ihmiset viihtyvät työssään ja se on meille kyllä sydämen asia.

– Jos mieli tekee, kannattaa yrittää. Hetkeäkään en itse ole katunut, että uskalsin hypätä varmasta työstä täysin uudelle alalle, suosittelee Alisa. LevelUpilla on jatkuva tarve soittotyöntekijöille. Yritys tarjoaa hyvän työyhteisön ja perehdytyksen lisäksi soittajilleen kiinteän tuntipalkan. Työtä ei siis tarvitse tehdä omalla riskillä. Jokainen koulutetaan tekemään työtä tuloksellisesti. Se on työntekijälle suuri etu.

Olisitko sinä seuraava timantti tiimissämme? Katso, millaisia osaajia haemme tällä hetkellä tai jätä avoin hakemus: https://levelup.fi/rekrytointi/