Mitattavuus ja kannattavuus
Verkkomainonnan laatu ja kannattavuus on mahdollista mitata hyvin tarkasti, myös ilman verkkokauppaa. Suurin osa asiakkaidemme hakusanamarkkinointia mitataan kotisivuille asetettujen tavoitteiden avulla.
Tule näkyväksi hakukoneissa
Tämän lisäksi hakusanamainonta antaa yrityksille mahdollisuuden valita itse, minkä sanojen tulisi laukaista yrityksen mainokset Googlessa.
Suomalaiset etsivät ahkerasti hakukoneiden avulla tarvitsemiansa palveluita ja tuotteita. Ei riitä, että yrityksen sivuja löytyy hakutuloksista yrityksen nimellä, vaan yrityksen pitää näkyä myös yrityksen palveluille ja tuotteille relevanteilla hakusanoilla, eli niillä avainsanoilla, joita asiakkaat käyttävät suorittaessaan hakuja Googlessa.
Hakusanamainonta voidaan suorittaa melkein kaikissa hakukoneissa. LevelUp:lta löytyy kokemusta ja osaamista Googlen, Bingin ja Yandexin (suosituin hakukone Venäjällä) optimoinnista. LevelUp on virallinen ja sertifioitu Google Partner, joten voit olla varma, että hakusanamainonta suoritetaan Googlen sääntöjen mukaisesti.
Verkkomainonnan laatu ja kannattavuus on mahdollista mitata hyvin tarkasti, myös ilman verkkokauppaa. Suurin osa asiakkaidemme hakusanamarkkinointia mitataan kotisivuille asetettujen tavoitteiden avulla.
Tarjouspyynnön hankkiminen Google -mainonnan kautta maksaa yritykselle alle 25 euroa.
Uutiskirjeen uusi tilaus maksaa yritykselle noin 4 euroa. Yhteystietojen tarkastelut / kk (voidaan mitata kappalehinta yhteystietojen lataukselle)
Verkkomarkkinoinnin tehokkuus on mahdollista mitata monella tavalla, mutta kaikista selkein esimerkki hyvän optimointityön tuloksesta tulee toki verkkokaupan kehityksestä. Alla olevasta kaaviosta selviää, kuinka verkkokaupan myynti ja kannattavuus kehittyi LevelUpin AdWords-hakusanamainonnan avulla.
1) LevelUp aloittaa ja ottaa olemassa olevan AdWords-tilin haltuunsa.
2) AdWords-hakusanakampanjaa laajennetaan ajan myötä. Kampanjaan lisätään uusia tuoteryhmiä, tuotetarjontaan liittyviä hakuja testataan jne. Myynti ja kustannukset kasvavat tästä johtuen.
3) Myynti ja kampanjan kasvu hyytyvät, ei kasvua.
4) Parhaat tuotteet identifioitu. Pääfokus siirtyy kannattavuuden optimointiin. Tilastojen perusteella kustannuksia karsitaan rankalla kädellä ja fokus siirtyy kannattavimpien avainsanojen identifiointiin sekä klikkihintojen alentamiseen.
5) Kannattavuus noussut huomattavasti ja myynti on säilynyt edellisen huipun tasolla.